Dames, even wat opheldering vandaag omtrent de WAAT? Box van Juni 2013, ik unboxtte haar al eerder in dit artikel. En daar kwamen behoorlijk heftige reacties uit voort. En dat was niet alleen bij mij, maar ook bij andere mensen die een (beauty)blog hebben. En daarom wil ik het jullie even uitleggen wat er nu precies aan de hand is.

Allereerst;
WAAT? Box
is een maandelijks abonnement van €14,95 en je bent dan voorzien van iedere maand 5 full size producten. Ik heb inmiddels 2 boxen unboxt en die bevielen mij erg goed.

De Juni box gaf was “gedoe”. De producten in de box zouden niet goed zijn, oud en al 5 jaar niet meer worden verkocht.
Even exact: De Easy Sun producten zouden over de datum zijn, de Maybelline zou niet van Maybelline zijn en niet verkocht in de winkel. Noem het maar op. Echt heel heftig en ik zelf schrok er dan ook best wel van.

De reacties die ik kreeg waren dan ook niet mild en ik wilde even precies weten wat er nu precies aan de hand zou zijn en heb WAAT? gemaild met het volgende;

Geachte Team WAAT? Box,

Na aanleiding van de ontvangst van de WAAT? Box maak ik altijd een mooie unboxing op mijn blog www.bloggingmika.wordpress.com en ook deze maand was dat het geval. Ik was best wel blij met de Box van deze maand ondanks de latere levering. Hier heb ik überhaupt geen problemen mee. Maar de reacties op mijn unboxing waren best heftig. Leest u met mij mee?

Reactie1: Mijn zelfbruiner ziet geel/bruin in plaats van wit. En easy sun heeft mij via mail bevestigd dat deze producten al minstens 5 jaar uit handel zijn… !
Antwoordde ik: En jij hebt dezelfde als die ik hier laat zien??
Waarop ik terug kreeg: Ja, net dezelfde, alleen de inhoud is geel/bruin… Ook l’oreal heeft bevestigd dat de oogschaduw in de kleur golden sand al enkele jaren niet meer gemaakt wordt… Ik heb er een heel artikel over geschreven over mijn blog, en er komen updates van zodra ik weer meer weet…

Reactie 2: De producten uit de WAAT box zijn gewoon overgebleven producten die zij op hun site niet verkocht krijgen. De producten als Sur plus en Easy sun zijn daar voorbeelden van, ze werken niet en zijn al ontzettend lang uit de handel gehaald. Daarom zijn alle producten ook fullsize, ze verkopen geen miniaturen. De Easy sun producten en Sur plus (vorige box) heb ik een jaar geleden al gekregen in een mystery box. Met andere woorden het is gewoon troep.

Ik ben hier best van geschrokken, omdat ik namelijk echt heel trots was dat ik abonnee was van WAAT? Beautybox. Dit was mijn 2e box en wederom erg blij. Tot ik de reacties op mijn unboxing las.
De persoon van Reactie 1 heeft er zelfs een hele blogpost aan gewijd:

De blogpost:

Zoals jullie waarschijnlijk al hebben kunnen merken is er een heleboel heisa ontstaan omtrent de WAAT Box van de maand juni. Ook ik heb hier problemen mee ondervonden en dan gaat het niet zo zeer om de leveringstijdstippen, want dat kan ik gerust door de vingers zien. Nu wil ik het graag met jullie hebben over de zonneproducten die erin de box zaten, met name die van Easy Sun. Bij de comments over mijn ‘unboxing’ van de box (zie link hierboven) kreeg ik reactie dat mijn zelfbruiner er wel erg geel/bruin uitzag. En dat dat bij die persoon niet zo was. Ik vond dit heel erg vreemd en ben een beetje gaan zoeken op het internet naar andere blogs die over de WAAT box van juni gingen. En inderdaad, er zijn mensen met een witte inhoud in de fles, maar ook mensen met een bruine inhoud in de fles… Dit deed een belletje rinkelen en ik heb dan ook onmiddellijk contact opgenomen met het bedrijf dat de EASY SUN producten op de markt heeft gebracht.

Ik heb hen heel vriendelijk gevraagd wanneer de bovenstaande zonneproducten uit de handel zijn gehaald. Hierbij kreeg ik het volgende antwoord:

Geachte mevrouw,

Hartelijk dank voor uw interesse in Easy Sun.

De genoemde producten zijn al geruime tijd, minstens 5 jaar, uit ons assortiment.

We kunnen de kwaliteit niet meer garanderen en adviseren de producten niet te gebruiken. Wij zijn niet bekend met WAAT, maar niet alle bedrijven kopen onze producten direct bij ons in.Hopelijk hebben we u hierbij voldoende geïnformeerd, mochten er nog vragen zijn horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet Consumentenservice

(Ondertussen heb ik ook een antwoord doorgekregen van Easy Sun, via een lezeres. Hierin adviseert Easy Sun om de zonneproducten niet te gebruiken, daar ze de kwaliteit niet kunnen garanderen! De informatie heb ik toegevoegd in bovenstaand bericht)

5 jaar???!!!! Dit is een regelrechte schande! Ik ben hier eerlijk gezegd enorm kwaad om geworden dat wij zo’n afdankertjes in onze box gestopt krijgen, die tenslotte wel €15 heeft gekost! En niet alleen omdat het afdankertjes zijn, maar ook omdat zo’n producten onze gezondheid kunnen schaden! Easy Sun adviseert om deze producten NIET meer te gebruiken! Aub gebruik ze niet! Ik heb naar WAAT gemaild met de vraag mijn geld terug te krijgen, daarom niet voor deze box, maar wel voor de 2 volgende die moeten komen. Ik wil niemand persoonlijk aanpakken, want fouten kunnen gemaakt worden, maar vervallen producten aan de consumenten geven? Neen, daar ben ik NIET mee akkoord! Ondertussen heb ik bericht gehad van WAAT en zij zijn ermee bezig om dit probleem op te lossen. Ik vraag me af hoe ze dit gaan oplossen, maar bon. Ik heb toch al een reactie gekregen. Ik hou jullie verder op de hoogte als ik zelf meer nieuws heb! Nieuwe update: 10 juli 2013 1 van mijn lezeressen, Saskia, heeft contact opgenomen met L’Oréal, het bedrijf dat instaat voor het merk Maybelline. Aangezien ze zelf geen blog heeft, heb ik de toestemming gekregen van haar om volgende e-mail met jullie te delen i.v.m. de oogschaduw die in de box zat.

Geachte mevrouw,
Hartelijk dank voor uw bericht, dat wij met aandacht hebben gelezen.
Bij L’Oréal streven we ernaar om continue kwalitatief hoogwaardige producten op de markt te brengen.L’Oréal werk niet samen met de WAAT-box? De Eye studio mono oogschaduw is nog in ons assortiment opgenomen alleen de kleur 606 Golden Sand niet. Deze staat niet meer geregistreerd in ons systeem, wat inhoudt dat het al enkele jaren niet meer geproduceerd wordt.We hechten veel waarde aan de vragen en opmerkingen van de consument, we waarderen het dan ook zeer dat u ons op de hoogte heeft gebracht.Als u nog vragen heeft kunt u, tijdens kantooruren, contact opnemen met ons Informatiecentrum (telefoonnummer 0– ——-). Wij staan u graag te woord.
Met vriendelijke groet,
L’Oréal ParisDit gaat dus over een oogschaduw die ook niet meer in het vaste assortiment zit. Hij is blijkbaar niet meer geregistreerd wat wil zeggen dat hij ook al enkele jaren niet meer gemaakt wordt… Deze is dus hoogstwaarschijnlijk ook over datum! Wat vinden jullie hiervan? Graag jullie mening in de comments. En heb je zelf een beautyblog of andere blog, waarschuw de mensen aub! Deel dit artikel en help mee voorkomen dat mensen hun gezondheid in gevaar brengen! Mijn excuses alvast als dit bericht bot lijkt, maar ik vind dat we allemaal recht hebben op de waarheid… En dat we waar krijgen voor ons geld.  De box kost tenslotte €15 per maand. Ik kan er best inkomen dat WAAT hier een fout heeft gemaakt en ik wacht voorlopig hun antwoord nog even af… Het is zeker niet mijn bedoeling om het bedrijf zelf af te kraken, maar ik wil jullie (zeker met de zonneproducten) waarschuwen voor het mogelijke gevaar indien je de zonneproducten zou gebruiken. En ook voor de oogschaduw  (606) die al enkele jaren niet meer gemaakt wordt!

U zult begrijpen dat ik ben geschrokken. Na aanleiding van al deze informatie wil ik graag van u persoonlijk horen wat uw reactie is op al deze “beschuldigingen” en oordelen over de Juni box.
Hebben deze mensen gelijk? Gebruikt WAAT? producten voor de beautybox die over de datum en oud zijn? Producten waar jullie vanaf moeten? Doen jullie werkelijk producten in de box van merken waar jullie niet officieel mee samenwerken?
Graag zou ik het willen weten. Als in alle eerlijkheid.

Bij voorbaad bedankt.

MVG Michelle Kaiser

Dit heb ik dus gemaild en ik wachtte in spanning af of ik wat terug zou krijgen, het antwoord is ja, ik heb zeker wat terug gekregen. Helaas dan niet persoonlijk, maar omdat ze zoveel mailtjes hebben ontvangen hebben ze een mail gestuurd naar alle WAAT? Box abonnees en die luidt als volgt

Beste WAAT? Beauty Box member,

We hebben gemerkt dat er enige commotie is rond de WAAT? Beauty Box van juni. Daarom volgt hier een reactie van onze kant. We vinden het erg vervelend te horen dat sommigen niet tevreden zijn met producten uit de afgelopen box. Wij vinden dat extra jammer omdat we onze uiterste best om iedere maand een zo mooi mogelijke Box samen te stellen. Wij staan achter de inhoud van onze box en willen nogmaals benadrukken dat de producten allemaal goed bruikbaar zijn. De producten zijn dan ook gewoon te gebruiken zonder gezondheidsrisico’s en verkrijgbaar bij nagenoeg alle grote internet drogisterijen.

Het kan voorkomen dat individuele producten om wat voor reden dan ook niet goed blijken te zijn. Soms kan verkleuring of klontering optreden. Uiteraard willen wij in dat geval een nette oplossing met u treffen. Als producten niet meer goed zijn dan nemen wij onze verantwoordelijkheid en zullen het netjes met u oplossen. U kunt in dat geval contact opnemen met onze klantenservice via info@waatbox.nl.

Onze welgemeende excuses

Wij hebben in sommige gevallen te laat gereageerd op vragen van klanten. Ook zijn we de afgelopen twee edities te laat geweest met de verzending. We willen jullie daarom tegemoet komen want dat hadden we beter moeten doen. Daarom zullen wij in de Juli Box (die al over twee weken met de post wordt bezorgd) een zesde product toevoegen! Tevens willen we jullie laten weten dat we hard  werken om deze box weer een mooie gevulde box te laten worden, met mooie merken waar jullie allemaal tevreden mee zijn.

En ja je leest het goed: de julibox wordt keurig in juli verstuurd.

Als er nog vragen zijn, vernemen we die graag via onze mailbox: info@waatbox.nl

Voor nu: nog twee weken wachten en dan ontvangen jullie weer een geheel nieuwe en leuke

WAAT ?Beauty Box!

Hartelijk dank voor jullie begrip!

Liefs,

WAAT? Beautyboxteam

Met vriendelijke groet,

WAATbox klantenservice

www.waatbox.nl
info@waatbox.nl

Ze hebben dus wel degelijk in de gaten dat er iets helemaal mis is gegaan en ik denk dat we er gewoon op moeten vertrouwen dat het een toevalstreffer is dat hetzelfde in de box zit als voor een tijdje terug in een andere box. Helaas. Het zij zo.
Ik persoonlijk leg het allemaal naast me neer, blijf abonnee van de WAAT? Box en kijk met heel veel plezier uit naar de volgende box.

Wel zou ik graag willen weten of jij ook navraag hebt gedaan omtrent al dit gedoe en of jij wel gewoon abonnee blijft of dat je er klaar mee bent? Dus laat het achter in de reacties en laten we vooral rustig blijven.

Ik wilde jullie in elk geval op de hoogte houden.

x Michelle

MiKa Beauty

Je mag het delen ❤Vind ik Lief